Anna Piotrowska

Doktor w dziedzinie sztuk muzycznych w dyscyplinie rytmiki i tańca (2019), choreografka, reżyserka teatralna, reżyserka ruchu, pedagog, tancerka, performerka. W 2009 r. uzyskała dyplom artysty-tancerza przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich uznawany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ukończyła studia wyższe w Prywatnej Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Warszawie w zakresie organizacja i kierowanie przedsiębiorstwem (Wpływ rozwoju trzeciego sektora związanego z wejściem Polski do Unii Europejskiej na realizację projektów artystycznych przez animatorów kultury.). Studia licencjackie w Wyższej Szkole Ekonomiczno-Informatycznej w Warszawie (Biznes plan jako element nowoczesnego zarządzanie przedsiębiorstwem.). Ukończyła również Państwowe Studium Stenotypii i Stenografii w Warszawie na specjalności Sekretarka-Asystentka Dyrektora.

Od września 2019 roku Prodziekan Wydziału Teatru Tańca AST, jak również dyrektorka Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu Rozbark. Prezes i fundator Fundacji Rozwoju Tańca Eferte. Założycielka teatru tańca Mufmi w Warszawie. Pomysłodawczyni i koordynatorka licznych ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych. Współpracowała m.in. ze Śląskim Teatrem Tańca w latach jego działalności, Polskim Teatrem Tańca w Poznaniu, Wrocławskim Teatrem Pantomimy im. H. Tomaszewskiego. Jest autorką choreografii i ruchu scenicznego w wielu spektaklach tanecznych, dramatycznych i w produkcjach autorskich. Stworzyła ponad 120 autorskich spektakli. W 2015 roku otrzymała nagrodę Województwa ŚląskiegoZłotą Maskę 2016”  za całokształt pracy, za reżyserie i choreografie spektakli dla Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK. Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych.

Pomysłodawczyni i koordynatorka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych programów edukacyjno-kulturalnych: PolemiQi, Atak przestrzeni, Kierunek.(Europa_Warszawa).taniec, SoloDuo_Polska, laboratorium choreografii, British 4 Polish Dance i in.  Laureatka „SoloDuo Dance Festival” (Budapeszt 2005/2006), wielokrotnie juror SoloDuo. Stypendystka British Council Awards 2004 – Young Polish Arts Entrepreneur. Producent przedstawień teatru tańca. Juror Doliny Kreatywnej programu TVP2 w dziedzinach taniec i animacja kultury. Juror Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego Uczniów Szkół Baletowych.  Anna Piotrowska uczestniczyła jako gość w festiwalu Gramigna Festival (Palermo 2007), International Poesifestival (Sztokholm 2007), Nu Dance Fest (Bratysława 2007/2008), Fabriaktionen (Berlin 2008), Working Title Festival (Bruksela 2008), jak również wielokrotnie jako gość Międzynarodowej Konferencji Tańca Współczesnego (Bytom), Międzynarodowego Festiwalu Współczesnych Form Tańca (Kalisz – główna nagroda 2007), Międzynarodowych Spotkań Teatrów Tańca (Lublin), wielokrotny gość festiwalu SoloDuo Dance Festival (Budapeszt 2005-2012).

Reżyserka ruchu w teatrach dramatycznych m.in. w Szczecinie, Zielonej Górze, Poznaniu, Krakowie, Warszawie, Białymstoku i Legnicy. Współpracowała z reżyserami:  Pawłem Kamzą, Michałem Siegoczyńskim i Arturem Tyszkiewiczem. Zrealizowała dwie autorskie produkcje dla Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu pt.: „farfalla” i „6 x 9” (2007) . Realizacja ruchu w teatrze lalek K3 z Białegostoku. Gość programu advancing performing arts project (APAP) w 2008 r., w ramach tego programu powstało solowe przedstawienie „Look 4 faces” wystawiane w Bytomiu, Warszawie, Berlinie i Brukseli.

Na Wydziale Teatru Tańca AST wykłada:  formy teatru tańca i struktury choreograficzne, improwizacje,  taniec współczesny, taniec fizyczny. Na Wydziale Reżyserii i Dramatu AST wraz ze wzrostem zainteresowania studentów pracy z ruchem wykładała jako pierwsza przedmiot pt.: współpraca reżysera z choreografem.

Zrealizowała kilka przedstawień międzynarodowych: „Walk_2_corner”, „HUG” (Węgry), „Laka la Mnija in the field of half of sth”, „Cold Fish” (Norwegia), „CoCo_Klimt” (Słowacja), „or Clitoris Landscape (close to gate No. 5)” (Włochy). W 2013 r. stworzyła spektakl dyplomowy dla studentów wówczas Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca pt.: TRANSDYPTYK. W 2014 r. zrealizowała przedstawienie dla Wrocławskiego Teatru Pantomimy pt.: „Historia Brzydoty”, a w październiku 2014 r. odbyła się premiera przedstawienia „i don’t wanna be a horse” w ramach międzynarodowego projektu „Recording Fields”, którego premiera odbyła się w Düsseldorfie w tanzhaus nrw. Realizacja na tancerzy Bytomskiego Teatru Tańca i Ruchu ROZBARK.

We wrześniu 2015 r. spektakl w reżyserii Anny Piotrowskiej i wykonaniu Łukasza Pawłowskiego „toniejestpostawartystyczna! czyli premiery nie będzie!” zdobył Grand Prix XIII Ogólnopolskiego Przeglądu Monodramu Współczesnego w Warszawie i Nagrodę Główną 3. Koszalińskich Ogólnopolskich Dni Monodramu. Spektakl „bless the king_nieliryczna pieśń” otrzymał nagrodę na Festiwalu SzekspirOFF 2018 w Gdańsku.

Artystycznie Piotrowska zainteresowana jest  improwizacją i pogłębianiem świadomości ciała i umysłu jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Poszukuje relacji obiektywnego ciała w kategorii, którą nazwała „onebodyspacerecognizer”. Od wielu lat zajmuje się zagadnieniem pracy procesowej odkrywając m.in. narzędzia zgłębiające laboratoryjną pracę nad tekstem, kreacją postaci, jak również wzmacniając doświadczenia w podwyższonych stanach ciała i umysłu, poprzez działanie na  wyobrażeniach i emocjach, które wpływają na kreację ruchu i poszukiwanie kanałów energetycznych uwalniających sam taniec.

http://annapiotrowska.com

https://vimeo.com/user6161350