Pokazy pracy egzaminacyjnej „Trylogia królewska”| 25-27 października 2024
21.10.2024
Nowość w repertuarze Wydziału Teatru Tańca
W dniach 25-27 października 2024 roku odbędą się pokazy pracy egzaminacyjnej studentów i studentek IV roku z przedmiotu Sceny dyplomowe pod opieką pedagogiczną Miry Mańki.
HARMONOGRAM
25.10.2024 r. (piątek) | godz. 18:00 | sala 307 Wstęp tylko dla zaproszonych gości
26.10.2024 r. (sobota) | godz. 18:00 | sala 307 Wstęp tylko dla zaproszonych gości
27.10.2024 r. (niedziela) | godz. 18:00 | sala 307 Wstęp wolny. Liczba miejsc na pokaz jest ograniczona, o udziale w wydarzeniu decyduje kolejność zgłoszeń które można przesłać na adres e-mail teatrwtt@ast.bytom.pl.
O pokazie
asystentka: Justyna Taborska
występują: Eliza Bilska, Julia Bodziony, Angelika Bosacka, Artur Gołuch, Weronika Gotowska, Nadine Gregor, Rafał Karnicki, Natalia Koper, Ewa Kowalczyk, Weronika Manowska, Zuzanna Meyer, Paulina Michalska, Aleksander Mitura, Michalina Pitry, Aleksandra Płużyczka, Agata Skucińska, Dawid Sozański, Michelle Stolarek
czas trwania: ok. 2,5 h
miejsce: sala 307 Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie Filia w Bytomiu, ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 24a.

Nadine Gregor
Aleksandra Płużyczka
Agata Skucińska
Michelle Stolarek
Weronika Manowska
Natalia Koper
Eliza Bilska
Aleksander Mitura
Weronika Gotowska
Michalina Pitry
Dawid Sozański
Zuzanna Meyer
Angelika Bosacka
Paulina Michalska
Rafał Karnicki
Julia Bodziony
Weronika Manowska
Ewa Kowalczyk
Paulina Michalska
Artur Gołuch
W ramach współpracy Wydziału Teatru Tańca z Technikum nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Bytomiu powstała sesja zdjęciowa – zdjęcia wykonała dla AST WTT Magdalena Jantos.
Projekt bazuje na trzech tekstach Jolanty Janiczak: Joannie Szalonej; Królowej, Carycy Katarzynie i Hrabinie Batory.
Spektakl w trzech częściach – każda na podstawie innego dramatu – za każdym razem inna, gdyż obsada poszczególnych części decyduje się na oczach widzów w otwartym losowaniu ról.
Dramaty Jolanty Janiczak dotykają fundamentalnych kwestii. Kwestii relacji miłosnych i rodzicielskich, relacji władzy i podporządkowania. Dotykają kwestii inności, bliskości i tożsamości. Są teatralnym zapisem filozoficznego dyskursu na temat tworzenia historii, biografii i sztuki. Teksty te są rewersem bajki, antyhistorią, buntem przeciwko zastanym narracjom i relacjom. Są przestrzenią subwersywnego rozumienia teatru i teatru historii. Uzbrajają w nowe narzędzia myślenia o sobie i świecie. Pozwalają eksperymentować na nademocjonalności, poszukiwać nieoczywistych środków aktorskiego wyrazu, pozwalają aktorsko ryzykować i dotykać miejsc wewnętrznie bolesnych. Pozwalają odkrywać nieznaną wcześniej wrażliwość i dzielić się nią w bezpiecznych ramach teatru.
Więcej informacji o pokazie znajdą Państwo na stronie spektaklu w zakładce Spektakle.
Mira Mańka

Zajmuje się reżyserowaniem, aktywizmem społecznym, dramaturgią i pisaniem na scenę. Jest absolwentką Wydziału Reżyserii Dramatu Krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych. Biega, medytuje, studiuje techniki twórczego feedbacku. Stworzyła i moderuje grupę samopomoc reżysersko – dramaturgiczna, wspomaga procesy pisania wniosków grantowych i stypendialnych, prowadzi sesje i warsztaty feedbackowe. Stypendystka European Theatre Convention na rok 2023. Rezydentka programów: Inkubator Sztuki AiR Goyki 3 (2024), Heart of Europe (2023), Międzynarodowego Festiwalu Szekspirowskiego: Nowy Yorick (2023), Komuny//Warszawa (2023), Sceny Nowej Dramaturgii (2022), Sopot NonFiction (2021), dwukrotnie Młodzi i Nowy (Łódź, 2021 i 2022), Młodzi w Starym: online (2020), Młodzi w Starym (Kraków, 2019). Za Piknik pod wiszącą skałą otrzymała Grand Prix dla najlepszego młodego reżysera Festiwalu Koszalińskie Konfrontacje Młodych “m-teatr” (2020), a Szekspir: makieta został doceniony I nagrodą konkursu SzekspirOFF oraz Nagrodą Publiczności na Festiwalu Szekspirowskim, 2021.
Pełny biogram artystki znajdą Państwo w zakładce Spektakle.
Zdjęcie: Wiktor Malinowski
Osoby zaproszone do współpracy
Konsultacje ruchowo-taneczne | Joanna Szymusiak

Od 2022 roku pedagożka WTT. Absolwentka kulturoznawstwa oraz publicystyki kulturowej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, a także dyplomowana instruktorka tańca (NCK Kraków).
W 2018 roku rozpoczęła współpracę z Anną Piotrowską, zgłębiając jej ruchową metodę onebodyspacerecognizer, opartą m.in. o improwizację oraz pogłębianie świadomości ciała i umysłu, jako narzędzia zwielokrotnionej, wielofunkcyjnej obserwacji. Od 2018 roku prowadzi autorskie zajęcia “triathlon moderno” z obszaru tańca współczesnego. W 2021 roku dołączyła do zespołu artystycznego Teatru Rozbark, pod dyrekcją Anny Piotrowskiej. W 2021 roku jej solowa choreografia „untold manifesto” zdobyła tytuł the best solo na międzynarodowym festiwalu Solo Duo Dance Festival w Budapeszcie oraz I miejsce w Warszawskim Konkursie Choreograficznym. W 2023 roku zadebiutowała w roli choreografki i reżyserki spektaklem “migotanie”, który zrealizowała z Gliwickim Teatrem Tańca. W 2023 roku otrzymała stypendium Prezydenta Miasta Bytom z zakresu twórczości artystycznej i upowszechniania kultury, w ramach którego realizuje projekt “Ciao ciało_grupa laboratoryjna”. Autorka tekstów krytycznych z dziedziny teatru tańca i ruchu.
Zdjęcie: Aleksandra Staszczyk
Kompozycja muzyczna | Dawid Tas

Absolwent Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. A. Malawskiego w Przemyślu, Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu i Szkoły Muzyki Nowoczesnej we Wrocławiu.
Czynnie działający aktor, tancerz, choreograf, kompozytor, producent muzyczny, wokalista.
Na swoim koncie ma współprace z instytucjami takimi jak: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie, Teatr Tańca Rozbark w Bytomiu, Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach, Teatr Barakah w Krakowie, Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, Tarnowski Teatr im. L. Solskiego, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie, Nowohuckie Centrum Kultury w Krakowie, Teatr Nowy im. Izabelli Cywińskiej w Poznaniu.
Zdjęcie: Anita Olbryś