Prezentacja Wydziału Teatru Tańca podczas Opolskiej Sceny Tańca 2025 | 23.09.2025
10.09.2025
Miło nam poinformować, że 23 września 2025 roku (wtorek) podczas Opolskiej Sceny Tańca odbędzie się prezentacja działalności Wydziału Teatru Tańca AST. W ramach wydarzenia mgr Natalia Dinges przybliży uczestnikom specyfikę programu AST Filii w Bytomiu a osoby studenckie pokażą szerszej publiczności swoje etiudy. Program wydarzenia dostępny jest na stronie Teatru im. Jana Kochanowskiego w Opolu.

PREZENTACJA
23 września (wtorek), godzina 16:00
Górne Foyer
POKAZY
23 września (wtorek), godzina 17:00
Duża Scena
- Dyptyk taneczny – „pierwsze, ostatnie”
„pierwsze”
Choreografia: Joanna Brodniak
Kreacja i wykonanie: Angelika Bosacka, Dawid Sozański (IV rok WTT)
„ostatnie”
Choreografia: Julia Kulawik
Wykonanie: Julia Kulawik, Iza Zwolenik (II rok WTT)
Opis: Dwa spotkania.
W pierwszym — coś się zaczyna.
W drugim — coś wygasa.
Pomiędzy nimi: spojrzenie, gest,
milczenie zbyt pełne, by je objaśnić.
Ciało uczące się kogoś innego.
Głos, który jeszcze nie przemówił.
Pożegnanie, które nie wypowiada swego imienia.
- chcę się zakochać w tym roku
Projekt studencki Michaliny Pitry (IV rok WTT)
Opis: moja niedola w kilku zdaniach.
pokoleniowa taka.
sięgałam korzeni, to mnie wyrwało z korzeniami.
Projekt powstał w ramach przedmiotu Laboratorium Inspiracji i Innowacji Twórczych. LIIT jest swoistą platformą, w ramach której studenci odkrywają własną, indywidualną przestrzeń innowacji i kreatywności. W oparciu o zajęcia warsztatowe prowadzone przez polskich i międzynarodowych twórców sztuk widowiskowych (w poprzednich latach byli to m.in.: Georg Blaschke, Daniela Komędera, Sharon Reshef-Armony, Dominika Knapik, Adi Weinberg, Grzegorz Mielczarek, Shi Bo czy Patricia van Deutekom) studenci uczą się profesjonalizmu w praktyce – łączenia teorii z praktyką, zasad pracy na scenie zawodowej, zasad komponowania, realizacji i wykonania projektu artystycznego. Bardzo ważnym elementem Laboratorium jest proces, którego aspektami są m.in. wypracowanie metody komunikacji ruchowej (organizacja przestrzeni, wizualizacji, wykorzystania muzyki, itp.), kultura fizyczna, precyzja wykonania (świadomość fizycznych elementów scenografii czy gry aktorskiej), świadomość wykorzystania ruchu scenicznego w budowaniu dramaturgii wypowiedzi artystycznej czy zgranie wszystkich elementów kompozycji z ogólnym zamysłem twórcy.

- Cudze miłości
Choreografia: Julia Szremska i Nikola Woronko
Wykonanie: Oskar Bielat, Julia Szremska i Nikola Woronko
Opis: Historia rozpisana na troje: opowieść o bliskości i jej braku. O obecności, która nie ratuje przed samotnością. O tym, co dzieje się w spojrzeniach, gdy nie padają już żadne słowa. W tym świecie ciała mówią więcej niż deklaracje. A to, co wydaje się proste, zaczyna się komplikować z każdą sekundą trwania.
- ANGLERS ¿
Koncepcja: Oliwia Gruca
Wykonanie: Tomasz Chryczyk, Hanna Stawczyk
Opis: ANGLERS ¿ to duetowa kompozycja ruchowa inspirowana światem wędkarzy i ich fizycznością. Zderzenie dwóch postaci odsłania napięcie, oczekiwanie i codzienny rytuał uważności, wpisane w gest zarzucanej wędki i spojrzenie partnera. To minimalistyczna opowieść o relacji i ciszy.
- 2
Choreografia: Aleksandra Radkowska
Wykonanie: Oliwia Bochniarz, Oliwa Gruca
Opis: Niepokojąca chwila: ona pochyla głowę, daje mu szansę zbliżenia się ale on nie ma odwagi więc ona odwraca się i odchodzi.
2 to opowieść o magii pierwszego spotkania – chwili, która z jednej strony może wszystko zmienić, z drugiej równie łatwo przemknąć niezauważona.
Etiuda inspirowana filmowym przedstawianiem miłości i twórczością Wonga Kar-Waia zanurza widza w ulotne jak szept, pełne napięcia wymiany spojrzeń i niewypowiedziane na głos pragnienia, które nie znajdując ujścia zapisują się w pamięci na zawsze i trwają w niej nieskończenie.
- Pod moim (s)pokojem
Koncepcja: Gabriela Hajduk
Wykonanie: Julia Grzenia i Aleksandra Nahorska
Opis: Pod moim (s)pokojem to opowieść o rozdźwięku między tym, kim jesteśmy, a tym, kim nauczyliśmy się być, by zasłużyć na miejsce w społeczeństwie. To również pytanie o cenę, jaką płacimy za dopasowanie się – i o to, czy w świecie, który oczekuje od nas ciągłego dawania, zostaje jeszcze przestrzeń na to, by być naprawdę sobą.

Prace stworzone i wykonane przez studentki i studentów Wydziału Teatru Tańca II roku w ramach przedmiotu Kompozycja pod opieką mgr Jakuba Lewandowskiego.
Praca w ramach przedmiotu Kompozycja to droga od kreatywnej inspiracji (moodboard), przez warsztat, aż po własny solowy, a później duetowy i grupowy spektakl, w którym ruch staje się nośnikiem emocji, opowieścią, buduje relacje i oddziałuje z przestrzenią, słowem, dźwiękiem, rekwizytem czy kostiumem. W procesie studenci odkrywają potencjał własnego ciała jako nośnika wyrazu, słowa, rytmu i przedmiotu oraz jak spojrzeć na ruch nie tylko jako na działanie, lecz jako na formę komunikacji, materiał poetycki czy dramatyczny.