Spektakl dyplomowy BACHANTKI w programie ROLLERCOASTER | 13.04.2025 CRICOTEKA
26.03.2025
Miło nam poinformować, że w Ośrodku Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka w ramach programu ROLLERCOASTER odbędzie się pokaz spektaklu dyplomowego studentów i studentek IV roku Wydziału Teatru Tańca BACHANTKI w choreografii Danieli Komędery i reżyserii Darii Kopiec.
ROLLERCOASTER to program prezentacji TAŃCA współczesnego, realizowany przez Cricotekę i Krakowski Teatr Tańca. Przez 7 lat Rollercoaster zgromadził tysiące widzów! Zrealizowanych zostało ponad 100 wydarzeń! Oprócz polskich i zagranicznych spektakli tanecznych odbyły się wykłady, warsztaty, rezydencje artystyczne, pokazy filmów oraz wystawy! Tegoroczny ROLLERCOASTER wystartował w karnawale i upłynie pod hasłem „FIESTA”! Przed nami premiery, wyjątkowe spotkania i pokazy spektakli, które – mamy nadzieję – dadzą nam wszystkim zastrzyk pozytywnej energii, tak potrzebnej w obecnych czasach. Tegoroczny program koncentrujemy na tym, co pozytywne. Pragniemy budować przestrzeń wspólnotowego doświadczania radości, afirmacji i świętowania. Choć nie będziemy unikać trudnych spraw, często ukrytych w formach zabawnych, kpiących, za przysłoną sarkazmu i ironii, to za każdym razem będziemy szukać w nich nadziei.
Pokaz BACHANTEK odbędzie się 13 kwietnia 2025 o godz. 18.30. Przed spektaklem, o godzinie 16.30, odbędzie się spotkanie wokół książek przygotowanych w ramach projektu Bezpieczna przestrzeń. Dobre praktyki i narzędzia służące transformacji kształcenia teatralnego realizowanego w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w latach 2022–2024. Tłumaczenia podręcznika Seks na scenie. Najlepsze praktyki, narzędzia i techniki koordynacji scen intymnych w teatrze autorstwa Chelsea Pace i Laury Rikard oraz dwie antologie tekstów: Koordynacja scen intymnych w teatrze i filmie. Skrzynka z narzędziami i Nowe wrażliwości w sztukach performatywnych, teatrze i filmie. Skrzynka z teoriami pod redakcją Agaty Adamieckiej, Małgorzaty Jabłońskiej, Katarzyny Waligóry, Izabeli Zawadzkiej to trzy uzupełniające się i dialogujące ze sobą tomy przynoszą najnowszą wiedzę o dynamicznie rozwijającej się dyscyplinie, jaką jest koordynacja scen intymnych.
Adres: Cricoteka ul. Nadwiślańska 2-4, 30-527 Kraków. Link do biletów: https://bilety.cricoteka.pl/index.php/repertoire.html?id=7556&fbclid=IwY2xjawJQ2-RleHRuA2FlbQIxMAABHXcbowij1bR7eEXFVMHFaZ44uJSq2QniiElYYYxNyd2QtREdHowmRpTu-Q_aem_znWwvzdOBCHWFlm80wD0Kw
Kuratorzy programu: Paweł Łyskawa, Eryk Makohon
Organizatorzy: Cricoteka, Krakowski Teatr Tańca
Zespół realizujący projekt: Mariusz Gąsior Małgorzata Kmita – Fugiel, Józef Legierski, Magdalena Link-Lenczowska, Zofia Mikołajska, Aldona Mikulska, Andrea Nikolov, Agnieszka Oprządek, Anna Rejowska, Aleksandra Treder, Michał Warmusz, Weronika Wawryk, Natalia Zarzecka, Izabela Zawadzka
Identyfikacja graficzna: Wojciech Kołek
Patroni medialni: Didaskalia Gazeta Teatralna, Gazeta Wyborcza, Radio Kraków
Wsparcie medialne: taniecPOLSKA.pl

Projekt współfinansowany ze środków Miasta Krakowa. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu “Taniec”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Projekt realizowany w ramach programu Beyond Fronta: Bridging Periphery finansowanego ze środków Kreatywna Europa (2023-2026) tworzonego przez partnerów: Krakowski Teatr Tańca, Közép-Európa Táncszínház / Central Europe Dance Theatre, Bunker, Croatian Institute for Movement and Dance – Hrvatski institut za pokret i ples – HIPP, M STUDIO, Moira Cultural and Youth Association oraz Vitlycke – Centre for Performing Arts. Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.